Καθημερινές είναι σχεδόν οι καταγγελίες των καταναλωτών που φτάνουν στα γραφεία του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) για τα σουπερμάρκετ της Lidl Hellas και οι οποίες αφορούν τόσο την ποιότητα των προϊόντων όσο και τις τιμές πώλησης και τις τακτικές παραπλάνησης των καταναλωτών στις προσφορές.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην «Κarfitsa» ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης, η εν λόγω εταιρεία των σουπερμάρκετ «θεωρεί τη χώρα μας τριτοκοσμική» και ότι στη Γερμανία, όπου δραστηριοποιείται η μητρική εταιρεία, «δεν θα μπορούσαν να τα κάνουν αυτά, θα είχαν εξαφανιστεί». «Άλλη τιμή στο ταμπελάκι και άλλη στο ταμείο» Οι καταγγελίες των καταναλωτών, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών, αφορούν τη συμπεριφορά των Lidl.
«Έχουμε καταγγελίες για ληγμένα προϊόντα, τα οποία είναι στα ράφια. Έχουμε καταγγελίες για προϊόντα που έχουν άλλη τιμή στο ταμπελάκι και άλλη τιμή, μεγαλύτερη εννοείται, στο ταμείο. Γράφουν ορισμένα πράγματα στα ταμπελάκια, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Δηλαδή, για παράδειγμα, γράφουν “ορχιδέες 12,90 ευρώ μείον έκπτωση 3 ευρώ, τελική τιμή 9,90 ευρώ”, και όταν ο καταναλωτής πάει στο ταμείο, αρχίζουν τα
δεν ισχύει αυτό και είναι λάθος και συγγνώμη και τέτοια», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λεχουρίτης. Οι καταγγελίες των καταναλωτών που φτάνουν στα γραφεία του ΙΝΚΑ αφορούν και τις συσκευασίες, καθώς, όπως ανέφερε, «πουλάνε προϊόντα που λένε ότι είναι 500 γραμμάρια επιπλέον προσφορά και όταν ζυγίσεις τη συσκευασία διαπιστώνεις ότι δεν υπάρχουν αυτά τα επιπλέον 500 γραμμάρια».
Όλες αυτές οι καταγγελίες και διαπιστώσεις των καταναλωτών, όπως τόνισε ο κ. Λεχουρίτης, «έχουν καταγγελθεί και στο αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά έως τώρα δεν έχει γίνει κάτι». «Τους έχουμε κάνει κατ’ επανάληψη παρατήρηση, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν προϊόντα προσφορών που λένε ότι έχουν επιπλέον γραμμάρια, ότι δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια», επισήμανε. Ένα άλλο σημείο που δυσαρεστεί ιδιαιτέρως τους καταναλωτές είναι και η τεράστια διαφορά στις τιμές των ίδιων προϊόντων που πωλούν τα Lidl στην Ελλάδα και τη Γερμανία.
Είναι γνωστό, όπως ανέφερε ο κ. Λεχουρίτης, ότι οι τιμές στα σουπερμάρκετ Lidl στην
Ελλάδα σε σχέση με τα αντίστοιχα της Γερμανίας είναι αυξημένες κατά 30% και αφορούν
ακριβώς τα ίδια προϊόντα. «Είναι γεγονός ότι εδώ στην Ελλάδα είναι κατά 30% ακριβότερα -ίσως και περισσότεροαπ’ ό,τι στη Γερμανία και μιλάμε για τα ίδια προϊόντα», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι «εκείνο το οποίο εκμεταλλεύονται είναι η ανυπαρξία ελέγχων κι έτσι θεωρούν ότι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν».
«Θεωρούν τη χώρα μας τριτοκοσμική»
«Με λίγα λόγια, θεωρούν τη χώρα μας τριτοκοσμική», κατέληξε ο κ. Λεχουρίτης, προσθέτοντας ότι αυτές τις τακτικές επ’ ουδενί θα μπορούσε να υλοποιήσει στα σουπερμάρκετ που λειτουργεί στη Γερμανία, καθώς εκεί ο ελεγκτικός μηχανισμός είναι ισχυρός και οι έλεγχοι τακτικότατοι. Η εταιρεία σουπερμάρκετ Lidl Hellas, όπως έχει ήδη δημοσιεύσει σε προηγούμενο κείμενό της η «Κarfitsa», αντιμετωπίζει κύμα παραιτήσεων εργαζομένων εξαιτίας των κακών συνθηκών εργασίας. Όπως είχαν αναφέρει εργαζόμενοι και εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων, οι συνθήκες εργασίας στα σουπερμάρκετ είναι εξοντωτικές, αφού η πλειονότητα των εργαζομένων είναι σε όλα τα πόστα και με συμβάσεις λίγων ωρών. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό, όπως είχαν αναφέρει, ότι «ψάχνεις εργαζόμενο 8ωρης απασχόλησης με το κιάλι».
Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι στις αποθήκες των
Lidl με εξαντλητικές υπερωρίες, ενώ μόλις πριν από λίγο καιρό στην αποθήκη της εταιρείας στη Σίνδο Θεσσαλονίκης σημειώθηκε και εργατικό ατύχημα, που έστειλε έναν εργαζόμενο στο νοσοκομείο αρκετά σοβαρά τραυματισμένο. Τέλος, να σημειωθεί ότι η Lidl άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα το 1999. Από τότε μέχρι σήμερα λειτουργούν σε όλη τη χώρα 230 καταστήματα, ενώ διαθέτει και πέντε κέντρα logistics (αποθήκες). Επίσης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της, στην εταιρεία εργάζονται περισσότεροι από 6.500
εργαζόμενοι.