Κατέρρευσαν ως χάρτινος πύργος τα ψέματα του Περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη για τον αν υπήρχαν πορίσματα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, η οποία με ανακοίνωσή της επιβεβαίωσε την ύπαρξή τους και μάλιστα κάνει λόγο για δεκατέσσερα ποινικά και πειθαρχικά παραπτώματα, για βαριά αμέλεια και παράβαση καθήκοντος!
Τα υλικά του «κλειστού ξιφασκίας», οι απευθείας αναθέσεις και κατατμήσεις, ο δρόμος στον Γράμμο, οι σταβλικές εγκαταστάσεις του γιού του στα ορεινά του Μετσόβου, είναι τα πιο σημαντικά ευρήματα του ελέγχου της Αρχής Διαφάνειας και που αναφέρονται στα επίμαχα πορίσματα, τα οποία διαβιβάστηκαν στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών για ό,τι αφορά το ποινικό μέρος κσι στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για την άσκηση πειθαρχικών διώξεων.
Και ενώ αυτά και πολλά περισσότερα κάνουν τον γύρο της χώρας, οι «παράγοντες» των Ιωαννίνων δεν είχαν καμιά αναστολή να μαζευτούν την Τετάρτη 11/6/25 στο γραφείο του Περιφερειάρχη για να βρούνε λύση για την τύχη του ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ! Όχι πως δεν αξίζει να στηριχτεί η δημοφιλής ομάδα της Ηπείρου, αλλά να προστρέχουν στον κ.Καχριμάνη, υπόλογο για πλείστα αδικήματα, ξεπερνά κάθε φαντασία και μάλιστα που τον έθεσαν επικεφαλής της Επιτροπής για την σωτηρία της ομάδας! Ως ανέκδοτο ακούγεται…
«Θεσμικά», θα μας πείτε, έτσι έπρεπε να γίνει! Σιγά! Μπορούσε μιά χαρά να ηγηθεί ο δήμαρχος Ιωαννίνων κ.Θωμάς Μπέγκας, εκτός κι αν επέλεξαν τον κ.Καχριμάνη για διαπραγματεύσεις με τους επιχειρηματίες, επειδή ίσως έκριναν ότι αυτός ξέρει από αυτά. Φυσικά ο Περιφερειάρχης που τρέχει στα δικαστήρια και σε λίγο θα …τρέχει και δεν θα φτάνει, άλλο που δεν ήθελε. Αναζητούσε σωσίβιο και πιστεύει ότι του το προσέφεραν οι εν Ιωαννίνοις «παράγοντες»- τους αγνούς φιλάθλους εννοούμε (σωσίβιο) που θα τους χρησιμοποιήσει για να μην βουλιάξει. Έτσι νομίζει, διότι οι εξελίξεις είναι τέτοιες που πιστεύουμε ότι δεν θα έχει το περιθώριο να το κάνει!
Εν πάση περιπτώσει, θυμάστε όταν ο «Τύπος» σε έκτακτη έκδοσή του περιέγραφε το τι βρήκε Αρχή στους ελέγχους της, ο Περιφερειάρχης απειλούσε με αγωγές και μηνύσεις και παρατάξεις της αντιπολίτευσης μαζί και τα κόμματα σιωπούσαν. Ξύπνησαν από τον λήθαργο τώρα και ζητούν να αποδοθεί δικαιοσύνη!
Το τραγικό με τον κ.Καχριμάνη είναι πως ενώ είχε γίνει γνωστό ότι υπάρχουν πορίσματα, διαβεβαίωνε το Περιφερειακό Συμβούλιο και τα στελέχη της παράταξής του ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα, ούτε και συντρέχει λόγος ανησυχίας!!! Να όμως που είχαν δίκιο να ανησυχούν τα στελέχη του, αφού από την Αρχή Διαφάνειας επιρρίπτονται ευθύνες σε συνεργάτες του αιρετούς και σε υπάλληλο του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης. Όμως όλα τα παραμύθια έχουν ένα τέλος, αλλά για τον κ.Καχριμάνη όσα θα αντιμετωπίζει πλέον θα μοιάζουν με εφιάλτη, με θρίλερ, με άγνωστο φινάλε, με εκτιμήσεις όμως πως αν όλα λειτουργήσουν σωστά, τότε σίγουρα όχι αίσιο και ευτυχές.
Να πάρουμε με την σειρά τα θέματα, αρχίζοντας από τα υλικά από το «κλειστό ξιφασκίας» που αγόρασε και δεν τα δώρισαν, όπως αρχικώς επιχείρησε να παραπλανήσει τους Ηπειρώτες και το Περιφερειακό Συμβούλιο. Η αποκάλυψη της αγοράς των υλικών (που σκουριάζουν στον Κατσικά) έπεσε σαν βόμβα, πολύ δε περισσότερο που ξεσκεπάστηκε και πως πήρε υλικά για το κτήμα του στην Αγ. Μαρίνα (Λυκοτρίχι), με αμφισβητούμενης νομιμότητας παραστατικά και μάλιστα από εταιρία που φέρεται μπλεγμένη σε «εγκληματική οργάνωση»- σύμφωνα με πόρισμα του κ. Βουρλιώτη, εισαγγελέα καταπολέμησης
του βρώμικου χρήματος.
Και αυτή η υπόθεση διερευνάται από τους Εισαγγελείς, με τον υπογράφοντα να έχει καταθέσει ντοκουμέντα όταν κλήθηκε στην προκαταρκτική εξέταση. Για την αγορά των υλικών για να γίνει το κλειστό γυμναστήριο, υπάρχει και η παραδοχή του Περιφερειάρχη στο Περιφερειακό Συμβούλιο (αδιαμφισβήτητος μάρτυρας και το βίντεο). Και τότε απειλούσε με μηνύσεις και αγωγές, αλλά δυστυχώς για εκείνον τα γεγονότα δεν άφηναν τέτοια περιθώρια.
Αυτά που λέει η Αρχή Διαφάνειας στο πόρισμά της είναι ακριβώς όπως τα αποκάλυπτε ο «Τύπος Ηπείρου»: Πλήρωσε το Περιφερειακό Ταμείο 2,5 εκατ. δήθεν για αποσυναρμολόγηση (χωρίς την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και με παραποιημένες αποφάσεις), αλλά ανέθεσε και σε άλλη εταιρία πάλι … αποσυναρμολόγηση και άλλα περίεργα με την μεταφορά των υλικών κλπ!
Θα δείτε και στην ανακοίνωση της Αρχής Διαφάνειας τι ακριβώς διαπιστώθηκε, αλλά ένα είναι σίγουρο· πρόκειται για σκάνδαλα που όμοια τους δεν υπάρχουν σε καμιά άλλη Περιφέρεια! Πρέπει όμως να ληφθεί υπόψη η δήλωση- ομολογία του κ.Καχριμάνη στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ότι αγοράστηκαν τα υλικά, όπως καταγράφηκε και στο
βίντεο.
Όχι μόνο αυτή, αλλά και η διαβεβαίωση- όπως γράφαμε και τότε- στελέχους της Intrakat ότι τα υλικά τα αγόρασε το Περιφερειακό Ταμείο και δεν τα χάρισε η εταιρία. Άλλωστε για αυτό και ο Περιφερειάρχης ανέθεσε σε άλλη εταιρία να κάνει
την αποσυναρμολόγηση, αυτή που αναφέρεται στο πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας! Οι απευθείας αναθέσεις και κατατμήσεις έργων, οι στημένοι διαγωνισμοί με προεπιλογή των αναδόχων(!) και οι αλχημείες του Περιφερειάρχη έχουν απασχολήσει τον «Τύπο» σε πολλές εκδόσεις εδώ και χρόνια.
Ο κ.Καχριμάνης πέραν των ύβρεων έλεγε πως οι αναθέσεις γίνονται διότι κάνει έργα. Δεν τον ενδιέφερε η νομιμότητα, άλλωστε για αυτή έχει την δική του άποψη, μόνο που όπως φαίνεται δεν συμφωνεί η Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τον στέλνει
«πακέτο» στους Εισαγγελείς. Σε ό,τι δε αφορά τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις του γιού του (Γιώργου) στο Μέτσοβο, αυτές βρίσκονται σε περιοχή που προστατεύεται από το «Διάταγμα Ζαγορίου». Δόθηκαν άδειες για πρόχειρο κατάλυμα, χωρίς να γίνει έλεγχος του ιδιοκτησιακού, που μετά από κάποια χρόνια το Δασαρχείο Μετσόβου παραχώρησε αποχαρακτηρίζοντας έντεκα στρέμμα τα.
Πιο μόνιμη εγκατάσταση δεν γίνεται, με εκ των υστέρων προσπάθεια συγκάλυψης των παρανομιών που «βγάζουν μάτι»! Στις φωτ. βλέπετε την πορεία των εργασιών και επεκτάσεων (που συνεχίζονται), αλλά τα πολεοδομικά και οι παρανομίες τους δεν είναι αρμοδιότητα της Αρχής Διαφάνειας, αλλά άλλων υπηρεσιών οι οποίες καλύπτουν τον Καχριμάνη.
Ακόμη κάλυψη του παρέχει μέχρι και η δήμαρχος Μετσόβου κ.Μαρία Χριστίνα Αβέρωφ, η οποία πριν από καιρό σε ερώτηση της political για τα υγρά απόβλητα που κυλούν και οδηγούνται στον ποταμό Μετσοβίτικο, διαπερνώντας και τον υδάτινο ορίζοντα, είχε απαντήσει κάτι σαν το …άλλα λόγια να αγαπιόμαστε! Σε περιοχή λοιπόν που έχει άμεση σχέση με όσα ορίζει το «Διάταγμα Ζαγορίου» οι τεράστιες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και επί αυτού εφιστούμε την προσοχή των Εισαγγελικών και όποιων άλλων Αρχών, διότι επιχειρείται παραπλάνησή τους.
Και πάμε στον παράνομο δρόμο στον Γράμμο που με εντολή του διανοίχτηκε «για τις ανάγκες του στρατού», όπως είπε όταν αποκαλύφθηκε από το EpirusPost το θέμα και μετά «για τους κτηνοτρόφους», τους οποίους μάλιστα κάλεσε να παραστούν και σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για να τον στηρίξουν! Κι εδώ πάλι απευθείας ανάθεση με την Ελλάδα να έχει βουΐξει, επιπροσθέτως που το «έργο» γίνονταν σε περιοχή προστατευόμενη! Δεν είναι όμως τα μόνα θέματα για τα οποία έκανε έλεγχο η Εθνική Αρχή Διαφάνειας.
Ακολουθούν κι άλλοι έλεγχοι και πορίσματα για θέματα που αποκάλυψε ο «Τύπος Ηπείρου» και η «Political» στην συνέχεια. Οπότε αναμένεται νέος κύκλος παραγγελιών για διώξεις, για να πηγαίνει πλέον η «μπάλα» και στο «γήπεδο» της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Για να αποφασίσει δηλαδή ο Γενικός Γραμματέας κ. Σεραφείμ Λιάπης να καλέσει (τώρα
σε πρώτη φάση) τον Περιφερειάρχη σε απολογία (αν και τις δικαιολογίες του τις είπε όταν ζήτησε εξηγήσεις η Αρχή Διαφάνειας) και στην συνέχεια αν θα τον στείλει στο Πειθαρχικό
Συμβούλιο ή θα τον τιμωρήσει εκείνος όπως έχει δικαίωμα.
ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
Όπως ανακοίνωσε η ΕΑΔ διενήργησε δύο ελέγχους με αντικείμενο:
«α) τη νομιμότητα ενεργειών των αρμοδίων οργάνων Περιφέρειας της χώρας, ως προς τις διαδικασίες σύναψης πλήθους δημοσίων συμβάσεων με τη διαδικασία απευθείας ανάθεσης κατά το έτος 2024,
β) την εκτέλεση εργασιών οδοποιίας σε ορεινό όγκο, την καθαίρεση και μεταφορά πρώην ολυμπιακών εγκαταστάσεων προς επαναχρησιμοποίηση καθώς και επιχειρηματικές δραστηριότητες οικείου προσώπου του περιφερειάρχη. Κατά τον έλεγχο σχετικά με τη νομιμότητα ως προς τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων, μεταξύ άλλων
διαπιστώθηκε ότι: Κατά παράβαση των διατάξεων του ν. 4412/2016:
– Ο ελεγχόμενος ΟΤΑ Β’ βαθμού κατά το έτος 2024 προχώρησε σε κατάτμηση και απευθείας ανάθεση συμβάσεων κοπής/ κλαδέματος δένδρων και θάμνων συνολικού ύψους πλέον των δύο (2) εκατ. ευρώ (χωρίς το Φ.Π.Α.) και εργασιών συντήρησης οδών, συνολικού ύψους περίπου πέντε (5) εκατ. ευρώ(χωρίς το Φ.Π.Α.).
– Συνεπεία των ανωτέρω, ο Ο.Τ.Α. Β’ βαθμού δεν υπέβαλε σχέδια σύμβασης ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να διενεργηθεί ο προβλεπόμενος υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας πριν από τη σύναψή τους, λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική καθαρή αξία των ως άνω συμβάσεων παροχής υπηρεσιών που ανατέθηκαν με τη διαδικασία της
απευθείας ανάθεσης.
– Επιπλέον από τον έλεγχο προέκυψε ότι για δύο συμβάσεις τεχνικών έργων της περιφέρειας που ανατέθηκαν με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, η επιλογή των οριστικών αναδόχων είχε προαποφασισθεί πριν λάβει χώρα η διαδικασία της διαπραγμάτευσης. Κατά τον έλεγχο με αντικείμενο την εκτέλεση εργασιών οδοποιίας σε ορεινό όγκο, την καθαίρεση και μεταφορά πρώην ολυμπιακών εγκαταστάσεων προς επαναχρησιμοποίηση καθώς και επιχειρηματικές δραστηριότητες οικείου προσώπου του περιφερειάρχη μεταξύ άλλων διαπιστώθηκε ότι:
-Ο Περιφερειάρχης, καθ’ υπέρβαση της χωρικής του αρμοδιότητας και χωρίς να ενημερώσει τις Αρχές γειτονικής Περιφέρειας, με σχετικά αιτήματα και λοιπή αλληλογραφία του κατά το χρονικό διάστημα Αυγούστου 2023 – Σεπτεμβρίου 2024 κινητοποίησε στρατιωτικές Υπηρεσίες, με αποτέλεσμα αυτές να πραγματοποιήσουν διάνοιξη οδού επί της κορυφογραμμής ορεινού όγκου, εκτός των διοικητικών ορίων αρμοδιότητάς του.
-Επί της ίδιας κορυφογραμμής πραγματοποιήθηκε και άλλη διάνοιξη οδού, από ιδιώτη ανάδοχο, χωρίς να τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του ν. 4014/2011 (Α΄ 209)
-Το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης (Π.Τ.Α.) της ελεγχθείσας Περιφέρειας σύναψε συμβάσεις συνολικής αξίας περίπου 2,5 εκατ. ευρώ με ιδιωτική εταιρεία κατασκευών, με αντικείμενο την έντεχνη καθαίρεση συγκεκριμένων πρώην ολυμπιακών εγκαταστάσεων στην Αττική, προκειμένου στη συνέχεια αυτές να μεταφερθούν και να επανεγκατασταθούν για λειτουργική χρήση, στην έδρα της εν λόγω Περιφέρειας.
-Το ΠΤΑ στη συνέχεια σύναψε δύο (2) ξεχωριστές συμβάσεις με υπεργολάβο της ως άνω ιδιωτικής εταιρείας καταβάλλοντας επιπλέον περίπου 50 χιλ. €, προκειμένου να προμηθευθεί από αυτόν κάποια από τα υλικά των ανωτέρω εγκαταστάσεων τα οποία έπρεπε ούτως η άλλως να έχουν ήδη αποδοθεί στο ΠΤΑ στο πλαίσιο των προαναφερθεισών συμβάσεων με την ιδιωτική εταιρία. Για τη φόρτωση, τη μεταφορά και την εκφόρτωση των υλικών, η ελεγχθείσα Περιφέρεια σύναψε συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με αντίστοιχους αναδόχους.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι ως άνω υπηρεσίες είχαν ξεκινήσει ήδη να παρέχονται για λογαριασμό της εν λόγω Περιφέρειας πριν την έγκριση σχετικής δαπάνης και πριν τη σύναψη σχετικής σύμβασης με τον εκάστοτε ανάδοχο, σε αντίθεση προς τα σχετικώς οριζόμενα στους ν. 4270/2014 (Α΄ 143) και 4412/2016 (Α΄ 147).
Ο Περιφερειάρχης, καθ’ υπέρβαση της χωρικής του αρμοδιότητας και χωρίς να ενημερώσει τις Αρχές γειτονικής Περιφέρειας, με σχετικά αιτήματα και λοιπή αλληλογραφία του κατά το χρονικό διάστημα Αυγούστου 2023 – Σεπτεμβρίου 2024 κινητοποίησε στρατιωτικές Υπηρεσίες, με αποτέλεσμα αυτές να πραγματοποιήσουν διάνοιξη οδού επί της κορυφογραμμής ορεινού όγκου, εκτός των διοικητικών ορίων αρμοδιότητάς του.
-Επί της ίδιας κορυφογραμμής πραγματοποιήθηκε και άλλη διάνοιξη οδού, από ιδιώτη ανάδοχο, χωρίς να τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του ν. 4014/2011 (Α΄ 209)
-Η αρμόδια επιτροπή σταυλισμού ζώων της ελεγχθείσας Περιφέρειας, αρχικώς συνέταξε πρακτικό για κτηνοτροφική εγκατάσταση συγγενούς του οικείου περιφερειάρχη, χωρίς την καταγραφή υφιστάμενου κτηρίου με αποτέλεσμα, για την εν λόγω εγκατάσταση, να μην πληρούνται οι προϋποθέσεις του ν. . 4056/2012 (Α΄ 52), εν τέλη αργότερα η ίδια ως άνω επιτροπή εξέδωσε νέο πρακτικό που πληρούσε τις ως άνω διατάξεις. Οι σχετικές Εκθέσεις Ελέγχου διαβιβάσθηκαν στους κατά περίπτωση αρμόδιους πειθαρχικώς προϊσταμένους, για την άσκηση πειθαρχικών διώξεων σε αιρετούς και υπηρεσιακά όργανα της ελεγχθείσας Περιφέρειας, καθώς και σε ένα μέλος του ΔΣ του οικείου ΠΤΑ (περιφερειακού ταμείου ανάπτυξης) για συνολικά 14 πειθαρχικά παραπτώματα. Επίσης διαβιβάστηκε σε συναρμόδιους φορείς και στην εισαγγελία Εφετών Αθηνών για την ποινική αξιολόγηση των σχετικών ευρημάτων»