Ένα έργο που θα έπρεπε να είχε παραδοθεί πριν από έξι χρόνια εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη, μετατρέποντας την αποχέτευση των χωριών Ρόκκα, Χαλκιάδες και Καλαμιά σε υπόθεση μακράς πνοής. Η υπόθεση αφορά το μεγάλο αποχετευτικό έργο της Περιφέρειας Ηπείρου, το οποίο έχει πλέον χαρακτηριστεί ένα από τα πιο καθυστερημένα της περιοχής.
Ξεκίνησε το 2016 – Έπρεπε να τελειώσει το 2018
Η σύμβαση υπογράφηκε τον Δεκέμβριο του 2016, με προϋπολογισμό 2,9 εκατομμύρια ευρώ και αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2018. Ωστόσο, οι εξελίξεις δεν ακολούθησαν την προγραμματισμένη πορεία.
Αντιθέτως, οι παρατάσεις διαδέχθηκαν η μία την άλλη, φτάνοντας σήμερα συνολικά τις 14, με τη νέα καταληκτική ημερομηνία να τοποθετείται στην 31η Δεκεμβρίου 2025.
Οι λόγοι της καθυστέρησης: προσφυγές, μελέτες, αναθεωρήσεις
Το έργο «κόλλησε» κυρίως λόγω:
-
δικαστικών διενέξεων για τη διέλευση των αγωγών,
-
τροποποιήσεων μελετών,
-
αλλαγών στη χάραξη των καταθλιπτικών αγωγών,
-
επανασχεδιασμού των αντλιοστασίων.
Ο ανάδοχος ζήτησε τη 14η παράταση επικαλούμενος ανάγκη τεχνικών επανυπολογισμών και νέων παραγγελιών για τα αντλιοστάσια ΑΣ1–ΑΣ4, που αποτελούν και το τελικό κρίσιμο στάδιο.
Προχωρημένες εργασίες, αλλά όχι τελειωμένες
Παρά το χρονικό βάθος των καθυστερήσεων, τα ποσοστά προόδου παρουσιάζουν σημαντική εξέλιξη:
-
Φρεάτια: 94%
-
Βαρυτικός αγωγός: 96%
-
Καταθλιπτικός αγωγός προς ΕΕΛ: 98%
Στην πράξη όμως, χωρίς πλήρη εγκατάσταση αντλιοστασίων και ολοκλήρωση των κλάδων στην εθνική οδό Άρτας – Ιωαννίνων, το έργο δεν μπορεί να θεωρηθεί λειτουργικό.
Τι προβλέπει το νέο χρονοδιάγραμμα
-
Ολοκλήρωση και λειτουργική εγκατάσταση αντλιοστασίων: Δεκέμβριος 2025
-
Τέλος εργασιών στους κλάδους της εθνικής οδού: Νοέμβριος 2025
Η Περιφέρεια Ηπείρου ενέκρινε τη νέα παράταση, επισημαίνοντας ότι το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί χωρίς νέα παρεκκλίσεις, καθώς είναι βασικό για την περιβαλλοντική θωράκιση των οικισμών της Άρτας.
Τα χωριά της Άρτας περιμένουν λύση
Οι κάτοικοι σε Ρόκκα, Χαλκιάδες και Καλαμιά εξακολουθούν να αναμένουν την ολοκλήρωση ενός έργου ζωτικής σημασίας. Μετά από εννέα χρόνια, το ζήτημα δεν είναι μόνο τεχνικό αλλά και θεσμικό, θέτοντας στο επίκεντρο την ανάγκη ταχύτερων ρυθμών στα έργα υποδομών της Ηπείρου.
Το αν η 14η παράταση θα είναι και η τελευταία, παραμένει το μεγάλο ερώτημα.

