Η πίεση που δέχεται το οδικό δίκτυο της Άρτας τις τελευταίες εβδομάδες, με αφορμή τα αγροτικά μπλόκα στην Ιόνια Οδό, έφερε στην επιφάνεια ένα πρόβλημα που εδώ και χρόνια επισημαίνεται αλλά δεν έχει ακόμη αντιμετωπιστεί: τη μοναδική και αναντικατάστατη λειτουργία της υφιστάμενης γέφυρας στον Άραχθο για τη διέλευση κάθε είδους οχήματος. Η γέφυρα, που βρίσκεται στο ύψος του ιστορικού γεφυριού της Άρτας, αποτελεί πλέον το αποκλειστικό πέρασμα, γεγονός που εντείνει τις ανησυχίες για την αντοχή της, ιδιαίτερα υπό το βάρος βαρέων φορτηγών και νταλικών.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα έχει λάβει καθημερινά διαστάσεις, με τον Περιφερειακό δρόμο της πόλης να καταγράφει συνεχές κομφούζιο σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες, η ταλαιπωρία των οδηγών έντονη και η επιβάρυνση της υφιστάμενης υποδομής εμφανής, καθώς η γέφυρα καλείται να εξυπηρετήσει όγκο κυκλοφορίας πολύ μεγαλύτερο από εκείνον για τον οποίο είχε σχεδιαστεί.
Σε αυτό το πλαίσιο, αποκτά επείγοντα χαρακτήρα η υλοποίηση του έργου της διπλής γεφύρωσης του Αράχθου, ένα έργο που προβλέπει την κατασκευή νέας σύγχρονης γέφυρας παράλληλα με την υφιστάμενη, ώστε να εξασφαλιστούν δύο ανεξάρτητοι κλάδοι κυκλοφορίας. Παράλληλα, το έργο περιλαμβάνει τη συντήρηση και επισκευή της παλιάς γέφυρας, καθώς και τη δημιουργία νέων ισόπεδων κόμβων εκατέρωθεν, με προσαρμογές στις κάθετες οδούς που συνδέονται με την Εθνική Οδό.
Η Περιφερειακή Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου έχει ήδη εγκρίνει τη δημοπράτηση του έργου, πριν από περίπου έναν μήνα, γεγονός που δημιουργεί προσδοκίες για την έναρξη των εργασιών. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 11 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 8.000.500 ευρώ χρηματοδοτούνται από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ τα υπόλοιπα 2.999.500 ευρώ καλύπτονται από πόρους της Περιφέρειας Ηπείρου.
Παρά τη διαθεσιμότητα των κονδυλίων, τις τελευταίες ημέρες δεν ισχύουν οι περιορισμοί στη διέλευση βαρέων οχημάτων, με αποτέλεσμα η γέφυρα να επιβαρύνεται καθημερινά με μεγάλο και δυσανάλογο φορτίο. Το γεγονός αυτό εντείνει τον προβληματισμό και καθιστά αναγκαία την εξέταση κάθε δυνατότητας επίσπευσης των διαδικασιών, ώστε να ξεκινήσει το έργο το συντομότερο δυνατό και να περιοριστεί ο κίνδυνος για την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα του βασικού αυτού οδικού περάσματος της Άρτας.

