Οι παραδοσιακές μέθοδοι διεκπεραίωσης παραγγελιών που υπήρχαν κάποτε δημιουργούσαν αρκετά προβλήματα στις επιχειρήσεις. Ο μεγάλος όγκος παραγγελιών στα καταστήματα εστίασης αύξησε το πρόβλημα περισσότερο και προκαλούσε δυσχέρεια τους πελάτες. Γενικά, λόγω της κακοδιαχείρισης, η εικόνα της επιχείρησης ήταν πολύ διαφορετική από αυτή που υπήρχε στην πραγματικότητα. Γι’ αυτόν τον λόγο, πολλές επιχειρήσεις εστίασης έπρεπε αναγκαστικά να μεταβούν από τα χειροκίνητα ψηφιακά συστήματα σε νέα πιο εξελιγμένα συστήματα παραγγελιοληψίας.
Σήμερα, τα συστήματα παραγγελιοληψίας αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των επιχειρήσεων εστίασης. Χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και προσφέρουν μια σειρά από πλεονεκτήματα που μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους, να προσφέρουν καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών και να αυξήσουν τα κέρδη τους. Βελτιστοποιούν την διαδικασία παραγγελίας, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής και καλυτερεύοντας τη ροή εργασίας. Επίσης, ελαχιστοποιούν τα ανθρώπινα λάθη σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους, κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στον πελάτη.
Επιπλέον, τα καινούργια συστήματα παραγγελιοληψίας παρέχουν τρόπους ανέπαφης πληρωμής με Συστήματα Point of Sale (POS) και για τις παραγγελίες αλλά και για τις αγορές. Πολλά συστήματα παρέχουν έτοιμες πλατφόρμες για παραγγελίες στο Διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων ιστότοπων και εφαρμογών για κινητά, που επιτρέπουν στους πελάτες να παραγγέλνουν προϊόντα ή υπηρεσίες ηλεκτρονικά.
Αυτά τα συστήματα έχουν ενσωματωμένη και την διαχείριση αποθέματος όπου ο ιδιοκτήτης και οι υπάλληλοι ενημερώνονται για τις ελλείψεις των αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, όταν φεύγει ένα φαγητό από την κουζίνα για να παραδοθεί στον πελάτη, τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή τους αφαιρούνται απευθείας από την αποθήκη. Με αυτό τον τρόπο ο σεφ της κουζίνας όπως και ο σερβιτόρος βλέπουν συνέχεια αν τα υλικά φτάνουν για περισσότερες παραγγελίες. Αυτό τους δίνει την δυνατότητα να ενημερώνουν τον πελάτη εγκαίρως για τις ελλείψεις που υπάρχουν στο μενού.
Η αναφορά και η ανάλυση δεδομένων που δίνουν τα σύγχρονα συστήματα παραγγελιοληψίας είναι πολύ σημαντικά γιατί μπορεί ένας επιχειρηματίας να ξέρει τι προτιμούν περισσότερο οι πελάτες και να αλλάζει το μενού σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.
Το ίδιο το σύστημα κάνει διαχείριση του προσωπικού και της παραγωγικότητας των εργαζομένων. Η τελική καταμέτρηση των χρημάτων και του συνολικού τζίρου της ημέρας συνδέεται με το τραπεζικό σύστημα και την εφορία. Αποστέλλονται όλα τα στοιχεία μισθοδοσίας και το ΦΠΑ αμέσως χωρίς να διαμεσολαβεί ο λογιστής. Έτσι οι ιδιοκτήτες έχουν μια συνολική εικόνα της λογιστικής τους κατάστασης και των κερδών τους.
Πολλά από τα σύγχρονα συστήματα παραγγελιοληψίας έχουν ενσωματωμένο και ERP το οποίο βοηθάει στην επικοινωνία με τους πελάτες, προωθώντας τους διάφορες ειδήσεις που έχουν να κάνουν με την επιχείρηση σε μορφή μηνυμάτων στο διαδίκτυο, στο e-mail τους ή στα κινητά τους με SMS.
Για παράδειγμα, για την εορτή των Χριστουγέννων θα μπορούσε το εστιατόριο να ενημερώσει τους πελάτες του για τα ξεχωριστά μενού που θα ετοιμάσει αποκλειστικά για εκείνη την ημέρα, προτείνοντάς τους να κάνουν κράτηση νωρίτερα για να προλάβουν το εορταστικό τραπέζι ή δείπνο.
Σήμερα, η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των συστημάτων παραγγελιοληψίας με νέες προσθήκες και καλύτερα αποτελέσματα. Επίσης, με βάση τα καθημερινά δεδομένα των πελατών θα μπορεί να κάνει και προβλέψεις για το τι μπορεί να επιθυμούν οι πελάτες την επόμενη φορά που θα γυρίσουν στο κατάστημα.