Γράφει η Ελένη Καραπάνου Λίγκα
Το τελευταίο διάστημα οι κυκλικοί κόμβοι έχουν την τιμητική τους στην Ήπειρο. Ένα αναμφισβήτητα χρήσιμο “εργαλείο” προκειμένου για την αποσυμφόρηση της κυκλοφοριακής κίνησης και της ασφάλειας των πολιτών. Τι γίνεται όμως στη περίπτωση που από εργαλείο προόδου μετατρέπεται σε κουζινικό “εργαλείο” και δη σε …κουτάλα! Κουτάλα με την οποία κάποιοι έπεσαν με τα μούτρα για πολλοστή φορά να κατασπαταλήσουν το δημόσιο χρήμα κάτω όχι μόνο από αδιαφανείς διαδικασίες, αλλά κυριολεκτικά ενεργώντας αυθαίρετα και εκτός έστω και της στοιχειώδους νομιμότητας, ακόμα και στις περιπτώσεις που η “κουτάλα” βουτάει σε ευρωπαϊκά κονδύλια!
Είναι η πικρή και διαχρονική αλήθεια ότι στην Ήπειρο επί δεκαετίες πλέον, ο Α.Καχριμάνης με όχημα την εκάστοτε “καρέκλα” του και την κατάχρηση της όποιας εξουσίας του δίνει το Σύνταγμα, κατάργησε αργά και σταθερά τη χρηστή διοίκηση, τους νόμους, τη διαφάνεια και την ηθική της πολιτικής. Η πολυετής του εδραίωση στο τιμόνι της Ηπείρου, του έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα δικό του “κράτος εν κράτει” όπου ως σύγχρονος “μονάρχης” ερχόμενος όμως από το απομακρυσμένο παρελθόν αποφασίζει και διατάζει έχοντας φυσικά στο πλευρό του ένα σαθρό και αναιμικό περίγυρο, που όντας βολεμένοι ή ανεπαρκείς απέναντι σε αυτή τη κατάσταση, του κρατάνε “σιγόντο” στις “διαταγές”του.
Έτσι λοιπόν κινήθηκε και αυτή τη φορά το κάθε θεσμικό όργανο που έχει μετατραπεί σε υποχείριο πλέον του Περιφερειάρχη και κατ’ουσίαν δικαιολογεί την ύπαρξή του μόνο για να βάζει υπογραφές ως πειθήνιο όργανο με αποτέλεσμα να εκτυλίσσεται άλλο ένα από τα πολλά επεισόδια παροξυσμού αυθαιρεσίας και ανομίας. Αυτή τη φορά με φόντο το νέο παιχνιδάκι που αρέσκεται να “παίζει” αυτό τον καιρό ο Καχριμάνης, των κυκλικών κόμβων.
Η έντονη κριτική που δέχεται για τις ενέργειές του, ουδόλως πτόησαν ως σήμερα το ταλαντούχο “κοινοτάρχη” που πεισματικά εμμένει στη γνωστή τακτική του μιας και- (μέχρι ώρας)- διαφεύγει των Αρχών και δεν έχει λογοδοτήσει ή τιμωρηθεί για τη σωρεία των “ατοπημάτων” του.
Θα αναρωτηθεί κανείς, μα ποιο το κίνητρο για τέτοιας έκτασης εκτροχιασμό από τα σύννομα; Αυτή είναι μια εύλογη απορία που επίσημη απάντηση αναμένεται να δοθεί όταν παύσει η επιρροή της θεάς “τύχης” ή όποια άλλη …επιρροή τον έχει “υπό την σκέπην”
της!
Επί της ουσίας τώρα, οι επιλογές Καχριμάνη, μας …προίκισαν με την κωμικο-τραγική κατασκευή του διπλού κυκλικού κόμβου στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων-Άρτας, στη διασταύρωση για Νεοκαισάρεια. Ο ένας κόμβος “πάνω” στον άλλον για λόγους που μόνο ο Περιφερειάρχης και μερικοί συν αυτώ κατανοούν. Την χρησιμότητα αυτής της διπλής εκτέλεσης κόμβων θα την αναδείξει ή ο ιστορικός του μέλλοντος θα λέγαμε χαριτολογώντας, ή καμιά “τυχαία” δημοσιογραφική επιτυχία…
Το πρόβλημα στους συγκεκριμένους “δίδυμους” κόμβους για την ώρα δεν είναι ούτε τα χρήματα που σκορπιούνται όπως πάντα ασύστολα, ούτε το αν η κατασκευή τους τελικά εναρμονίζεται με τα όσα προβλέπει ο κανονισμός για τους κόμβους, ούτε αν τηρήθηκαν κατασκευαστικά έστω τα όσα αναγράφονται στις συμβάσεις, ούτε πολύ περισσότερο -(για την ώρα)- το ποια συμφέροντα, κοινά ή …ιδιωτικά, φανερά ή …κρυφά ακόμα, πιθανώς
εξυπηρετήθηκαν με την εν λόγω διπλή κατασκευή.
Το πρωτεύον θέμα είναι η επικινδυνότητα των σημείων ειδικά τη νύχτα και με το δεδομένο ότι μιλάμε για Εθνική Οδό και για ταχύτητες που αναπτύσσονται σε αυτή, κάτι που το έχουμε βιώσει όλοι όσοι έτυχε να περάσουμε από εκεί. Βέβαια, εδώ θα πρέπει να του αναγνωρίσουμε του Καχριμάνη ένα “ελαφρυντικό” διότι δεν υπήρξε οδηγός, δεν οδηγεί και μάλλον δεν αντιλαμβάνεται τι βόμβα έχει εγκαταστήσει στην Εθνική. Ευχή όλων να μην καταστεί αυτό το διπλό τερατούργημα η αφορμή μέσω ενός άτυχου γεγονότος για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου που κρατά ερμητικά κλειστόν κάτω από τις επιλογές του ο Περιφερειάρχης.
Έχοντας ανακαλύψει τις δυνατότητες να μεγαλουργήσει μέσω των κόμβων, πολιτικά και “ποιος ξέρει” σε ποια άλλα επίπεδα, κόμβοι ξεφυτρώνουν διάσπαρτα στην Ήπειρο ενώ προχώρησε πρόσφατα στην ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για την κατασκευή ενός νέου διπλού ισόπεδου κυκλικού οδικού κόμβου επί της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων- Άρτας, στο ύψος του δρόμου για το Επισκοπικό, αλλά και στη δρομολόγηση διαδικασιών για κυκλικό κόμβο στην Εθνική Οδό Ιωαννίνων – Κοζάνης, στο ύψος της Λαψίστας.
Το πως ήρθε η επιφοίτηση στον Αλ.Καχριμάνη ότι το σημείο χρήζει δίδυμων κόμβων και από που ορμώμενος κατέληξε πως υπάρχει επικινδυνότητα στο σημείο μόνο αυτός το γνωρίζει, άντε και λίγοι περίεργοι ακόμα που μπορεί να ψάχνουν “τα μονοπάτια της λογικής”του.
Η απόφασή του είναι πως στην περιοχή Επισκοπικού θα κατασκευαστούν δύο κυκλικοί κόμβοι, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ο καθένας και παράλληλα θα γίνουν έργα “βελτίωσης” του παράπλευρου οδικού δικτύου αλλά και ηλεκτρομηχανολογικά ώστε να δοθεί η ψευδαίσθηση ενός όχι μόνο “απαραίτητου” για την ασφάλεια έργου που θα λύσει το κυκλοφοριακό που ανακάλυψε οψίμως και τεχνηέντως ο Καχριμάνης στο ….Μπιζάνι, (είναι γνωστό ότι αν πέσεις σε κίνηση στο σημείο αυτό μπορεί να μείνεις και 24ωρα καθηλωμένος), όχι μόνο για να επιτευχθεί επιτέλους μια ασφαλής σύνδεση με το Μουσείο
Βρέλλη (για να αποφύγουμε τα καθημερινά τροχαία που ταλανίζουν τον τόπο), μα πρωτίστως για να ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ τα 6.700.000 ευρώ που θα θυσιαστούν στο σημείο αυτό!
Όλοι γνωρίζουμε, (πέραν του Περιφερειάρχη που δεν οδηγεί και που έχει “διαφορετικά” κριτήρια για τα πάσης φύσεως έργα μακριά από τις πραγματικές ανάγκες του τόπου), πως με τόσα χρήματα που ρίχνει σε αυτή την τοποθεσία αλλά και με τον πακτωλό εκατομμυρίων που κατασπαταλά αυτή τη φορά μέσω των κόμβων, θα λύνονταν, μπορεί όχι τα προσωπικά του “θελήματα” αλλά πολλά οδικά αναθέματα που ταλαιπωρούν τους οδηγούς σε καθημερινή βάση.
Και μετά τον νέο διπλό κόμβο στο πουθενά όπως κατήγγειλε και η “ΛΑ.ΣΥ” για τον οποίο θα θυσιαστούν “άγνωστο” σε ποίου το βωμό, επιλέγουμε έναν άλλο κόμβο από το σωρό, αυτόν της Λαψίστας, που για “μονός” θα φάει κι αυτός με τη σειρά του τα ανάλογα εκατομμυριάκια
του και για τον οποίο φτάσαμε στο στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης!, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί ο προϋπολογισμός για την κατασκευή του!
Η σειρά της λογικής και της νομιμότητας στα έργα είναι μέχρι τα όρια της Καχριμάνειας Ηπείρου, απαράβατη. Μελέτες , Περιβαλλοντικές μελέτες, εγκρίσεις και στο τέλος …δημοπρατήσεις. Εντός Καχριμάνειας Ηπείρου αυτή η σειρά δεν αποτελεί κανόνα και μάλιστα καταργείται σε περίπτωση που έρχεται σε αντίθεση με τις βουλές του Περιφερειάρχη. Βρίσκουμε πρώτα τον ανάδοχο, έτσι για να “μη μας τρώει το άγχος”και μετά αναζητούμε χρηματοδότηση ή ακόμα χειρότερα βάζουμε την Επιτροπή Περιβάλλοντος να
εγκρίνει τις περιβαλλοντικές μελέτες. Ως προς το τελευταίο δεν υπάρχει άγχος ΜΗ έγκρισης, διότι όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα σχεδόν όλα και όλοι στη Περιφέρεια λειτουργούν βάσει διαταγών Καχριμάνη. Σύννομα ή όχι, αδιαφανώς και προκλητικά, λεπτομέρειες που δεν
παίζουν κανένα ρόλο για τους αρμόδιους που βάζουν τις υπογραφές τους και που είναι συνένοχοι για να μην παίζουμε άλλο κρυφτό σε αυτόν τον κατακρεουργημένο τόπο!
Σε ότι έχει να κάνει με τη θυσία των 6.7 εκατομμυρίων ευρώ! στο Επισκοπικό, η διαδικασία που ακολουθήθηκε αν μη τι άλλο αποδεικνύει αφενός ότι η Ήπειρος βρίσκεται στην απόλυτη ανομία κάτω από επιταγές ενός και μόνου προσώπου που δεν είναι άλλο από τον Περιφερειάρχη και ότι οι λοιποί θεσμικοί και μη, Αντιπεριφερειάρχες και υπάλληλοι (σε μικρό ποσοστό), είναι απλά εκτελεστικά όργανα που θα θα πρέπει να λογοδοτήσουν μαζί με
τον …προϊστάμενό τους διότι ασχέτως των διαφορετικών ίσως κινήτρων του καθενός, είναι συνυπεύθυνοι για τον ξεπεσμό και συνένοχοι για τις παρανομίες και τα όποια οικονομικά εγκλήματα με θύμα το Δημόσιο χρήμα.
Για τον εν λόγω κόμβο (διπλό επί της ουσίας), υπήρξε συνεδρίαση της ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ στις 13 Μαρτίου 2023. Χωρίς ενδοιασμούς και κωλύματα, είτε νομικά
είτε ηθικά, η επιτροπή αναδεικνύει ως προσωρινό ανάδοχο την “γνωστή και μη εξαιρετέα” στην Ήπειρο, ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ ΑΤΕ. Ο τίτλος του έργου έχει επακριβώς “ Κατασκευή ασφαλούς και σύγχρονου ισόπεδου κυκλικού οδικού κόμβου επί της Ε.Ο. Ιωαννίνων- Άρτας (θέση Επισκοπικό). Προϋπολογισμός 6,7 εκατομμύρια”.
Τέσσερις μέρες αργότερα! και συγκεκριμένα στις 17 Μαρτίου 2023, σε προγραμματισμένη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, εισάγεται θέμα που αφορά την ΕΓΚΡΙΣΗ της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον διπλό κόμβο Επισκοπικού!!!
Αποδεικνύεται μέσα στην αίθουσα της Περιφέρειας πως παρανόμησε η Οικονομική Επιτροπή μετά από προτροπή Καχριμάνη και ανέδειξε ανάδοχο την ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ ΑΤΕ, χωρίς να υπάρχουν τα προαπαιτούμενα, δηλαδή η έγκριση Περιβαλλοντικής Μελέτης . Θα πει κανείς, μας έχει αποδείξει τόσο ο Περιφερειάρχης όσο και οι Αντιπεριφερειάρχες και ο λοιπός συρφετός ότι δεν τους διακατέχει καμία περιβαλλοντική ευθιξία διαχρονικά, τώρα θα την αποκτούσαν; Σωστό και αυτό, όπως και πολύ σωστό ότι στη Περιφέρεια που κάνει κουμάντο ο “Αλέκος” οι νόμοι είναι για να καταπατώνται! Βέβαια αυτή η ίδια έγκριση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ήταν προαπαιτούμενη και για την ένταξη της χρηματοδότησης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης. Ως αποδείχθηκε κι εκεί η επιρροή της “τύχης” του Περιφερειάρχη , παρέκαμψε το νόμο και πέρασε τη ….σκόπελο ως δια μαγείας γι άλλη μια φορά.
Αξία θα έχει να μας πει ο κ.Πέτσας , ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, αν γνωρίζει κάτι για το θέμα. Αν δηλαδή οι προαπαιτούμενοι όροι για την ένταξη έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης, σύμφωνα με την Πρόσκληση που έφερε την υπογραφή του και πήρε Αρ.Πρωτ. 43972 στις 01/07/2022,(από τότε γνώριζε ο Περιφερειάρχης τους όρους άλλο αν βιάστηκε την τελευταία στιγμή να το δημοπρατήσει, γιατί άραγε; και να αγνοήσει τις τρεις (3) παρατάσεις που δόθηκαν και τις οποίες θα μπορούσε να εκεμταλλευτεί ώστε να τηρηθεί η νομιμότητα), αναρτημένη στη Διαύγεια με ΑΔΑ: Ψ5Π346ΜΤΛ6-4ΒΕ και η οποία ανέγραφε πως “Αναπόσπαστο στοιχείο του αιτήματος χρηματοδότησης αποτελούν τα παρακάτω δικαιολογητικά/έγγραφα”, μεταξύ αυτών :
11. Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, Τεχνική Σύνοψη και σχετικός χάρτης, εφόσον απαιτείται.
12. Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) ή υπαγωγή σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ), εφόσον απαιτείται, κατά την υποβολή της πρότασης στο Πρόγραμμα) , αν λοιπόν ισχύουν για το σύνολο της Επικράτειας της χώρας. Εμείς θα επιδιώξουμε την απάντηση διαφόρων αρμοδίων αλλά πρωτίστως του Υπουργού κι ευχόμαστε
ότι δεν θα έχει πέσει καν στην αντίληψή του και ότι απλά θα ήταν ….”αστοχία” υπαλλήλου ή η …κακιά στιγμή. Διαφορετικά θα ζητήσουμε από όποιο Υπουργείο ή Αρχή χρειαστεί την ειδική νομοθεσία που είναι σε ισχύ για την “επικράτεια του Αλέκου”, προκειμένου να ενημερωθούμε και να μην “κατηγορούμε άδικα” τον Περιφερειάρχη.
Η παράκαμψη της νομιμότητας σε ότι είχε να κάνει με το έργο του Επισκοπικού και η ανορθόδοξη τακτική που τείνει να γίνει συνήθεια, έγινε θέμα κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος κατά την τοποθέτηση της από την Περιφερειακή Σύμβουλο Κωνσταντίνα Ζέκα. Και πραγματικά οι σκηνές που ακολούθησαν αν δεν επρόκειτο για έργο εκατομμυρίων θα μπορούσαν να γίνουν ανέκδοτο που θα περιέγραφε το τραγελαφικά χαμηλό επίπεδο που επικρατεί σε αυτό το μέγαρο .
Αφενός ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Αντ/χης προσπάθησε για άλλη μια φορά, ανεπιτυχώς επίσης για άλλη μια φορά, να δικαιολογήσει τις παρανομίες της Περιφερειακής Αρχής και του ιδίου του Καχριμάνη, στις οποίες και αυτός βέβαια συμμετείχε και είναι συνυπεύθυνος, αφετέρου Ζάψας και Δημητρίου ανακάλυψαν πως ο “βασιλιάς είναι γυμνός” κατόπιν εορτής και έσπευσαν να αποσύρουν τη θετική τους ψήφο. Ακόμα κι αν κάποιος υποθέσει ότι η
θετική τους ψήφος δεν είχε άλλου είδους κίνητρα και ήταν απλά απόρροια έλλειψης υπευθυνότητας στη καλύτερη των περιπτώσεων, με την οποία αντιμετωπίζουν όχι τον Καχριμάνη αλλά τον Ηπειρωτικό λαό και το Δημόσιο χρήμα, η θλιβερή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Ήπειρος δεν αλλάζει όπως επίσης δεν απαλλάσσονται των τραγικών ευθυνών τους αλλά και της συναυτουργίας τους στην κατάντια που σύρθηκε ο τόπος
από τον Περιφερειάρχη.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι κανείς εκ της αντιπολίτευσης, καμία από τις παρατάξεις δεν “σκέφτηκε” πως θα μπορούσαν από τα 24 εκατομμύρια που αναλογούν στην Ήπειρο από το Ταμείο Ανάκαμψηςκαι τα οποία ρίχνει σε κόμβους ο Καχριμάνης αλλά και στο πολύπαθο έργο Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας,ένα έργο που δεν χορταίνει εκατομμύρια και δεν τελειώνει ποτέ,θα μπορούσαν να δοθούν μερικά χρήματα και σε Δήμους για έργα μιας και η πρόσκληση έδινε το δικαίωμα αυτό. Κανείς δεν αναλογίστηκε να ρωτήσει τους Δήμους αν υπάρχουν ώριμες μελέτες στα συρτάρια τους ώστε να παραχθεί έστω κάποιο έργο για την υπόλοιπη Ήπειρο με δεδομένο ότι οι χρηματοδοτήσεις που τους είχαν υποσχεθεί το 2019, κόπηκαν…αίφνης με εντολή “αρχηγού”, δηλαδή Αλ.Καχριμάνη.
Καμία τέτοια σκέψη φυσικά από ανθρώπους που είναι απλά τουρίστες στην Περιφέρεια Ηπείρου και ενίοτε χειροκροτητές της κατάντιας που έχει περιέλθει… Μετά από αυτή τη φαρσοκωμωδία που βιώνει η Ήπειρος επί μακρόν, αλλά και εν αναμονή περαιτέρω εξελίξεων επάνω στο θέμα, καθότι τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης είναι Ενωσιακά Χρήματα κι
εμείς θα αναζητήσουμε σε Ευρωπαϊκές Αρχές πλέον το δίκαιο αυτού του τόπου μιας και οι εγχώριες κωλυσιεργούν προκλητικά, καλό θα ήταν να υπενθυμίσουμε το ρεπορτάζ του Κώστα Καλτσή στο φύλλο 215 του ΤΥΠΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ, στις 4 Απριλίου 2021, σχετικά με την εταιρεία που έχει αναδειχθεί και αυτή μαζί με μια χούφτα άλλες ακόμα, “λατρεία” για τον
Αλ.Καχριμάνη.
Ο λόγος για την ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ ΑΤΕ, που σαρώνει στην Ήπειρο έργα επί έργων, Μεταξύ αυτών και το έργο στα Πηγάδια που κατάντησε το γεφύρι της Άρτας για λόγους που πρέπει επιτέλους να μπουν σε μικροσκόπιο. Μια εταιρεία που αν κάποιος αναζητήσει στο
ΚΗΜΔΣ τα έργα που αναλαμβάνει από το Δημόσιο θα αντιληφθεί πως κατά ένα
συντριπτικό ποσοστό έχει θεμέλιο λίθο την Ήπειρο και την γνωρίζει “σπιθαμή προς
σπιθαμή” παρότι η έδρα της βρίσκεται σε άλλη Περιφέρεια.
Είχαμε παρουσιάσει κάποιες πτυχές του θέματος σε πρωτοσέλιδο στο φύλλο της
6-7 Φεβρουαρίου, αλλά από την έρευνα προκύπτουν και νέα συγκλονιστικά στοιχεία και ερωτηματικά, στα οποία πρέπει να δοθούν επειγόντως εξηγήσεις. Όπως θα διαπιστώσετε, στη Δικαιοσύνη θα πρέπει να λογοδοτήσουν πολλοί: Πρόεδρος και ΔΣ της ΔΕΥΑΙ, Περιφερειάρχης, Οικονομική Επιτροπή, Επιτροπή Διαγωνισμού, υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας Ηπείρου και φυσικά οι διοίκηση της εταιρίας «Εργοδυναμική Πατρών ΑΤΕ», στην οποία ανατέθηκε το έργο. Βεβαίως ο Περιφερειάρχης λέει ότι δεν πρόκειται να απαντήσει ξανά σε διαμαρτυρίες περιοίκων, διότι απεφάνθη το Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά αυτό προφανώς δεν είχε υπόψη του τα νεότερα στοιχεία που προκύπτουν από την
έρευνα, κάτι που τονίζουν και οι ενδιαφερόμενοι πολίτες στην απάντησή τους.
ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
Πρόκειται για μιά περίπλοκη και περίεργη υπόθεση, την οποία θα σας παρουσιάσουμε όσο γίνεται απλουστευμένα. Στις 20 Μαρτίου 2018 εγκρίνεται η συμμετοχή της ΔΕΥΑΙ στο (υπο)έργο της μεταφοράς των δικτύων ύδρευσης στην οδό Νιάρχου (πρώην Πανεπιστημίου), ύστερα από την απόφαση της Περιφέρειας για την ανακατασκευή της, που τόσο θόρυβο και πολλές αντιδράσεις προκάλεσε, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Η δημοτική επιχείρηση προϋπολόγιζε το κόστος της μεταφοράς των δικτύων και την εγκατάσταση νέων, στο ποσό των 690.000 ευρώ το οποίο θα καλύπτονταν από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Όμως στις 13 Δεκεμβρίου 2019, το ΔΣ της ΔΕΥΑΙ συνεδριάζει και εγκρίνει τη μελέτη και τους όρους δημοπράτησης του έργου, με προϋπολογισμό 2.640.000 χωρίς τον ΦΠΑ, με την Περιφέρεια να ορίζει το κόστος στα 2.129.032,26 ευρώ.
ΔΕ ΓΝΩΡΙΖΕ…
Δείτε όμως τι συνέβη στη συνέχεια και θα τραβάτε τα μαλλιά σας.
Ο Πρόεδρος του ΔΣ της ΔΕΥΑΙ κ.Αρης Μπαρτζώκας, στις 4 Μαίου 2020 υπογράφει μετά του Περιφερειάρχη κ.Αλ. Καχριμάνη την προγραμματική σύμβαση για το έργο, χωρίς όμως να έχει αποφασίσει το ΔΣ της ΔΕΥΑΙ και να εξουσιοδοτήσει τον κ.Μπαρτζώκα!
Όταν ρωτήθηκε είπε ότι του το ζήτησε ο κ.Καχριμάνης και δε γνώριζε ότι απαιτούνταν απόφαση του ΔΣ, η οποία ελήφθη στις 24 Ιουλίου, δηλαδή περί τους τρείς μήνες αργότερα!
Πρόκειται για φαρσοκωμωδία στην πιό τραγική της μορφή, παράβαση κάθε νόμου, δεοντολογίας και κανονισμού λειτουργίας, που όμως ο εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσών Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Μιχελάκης, έκρινε ως απολύτως ..φυσιολογικό!
«ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ»
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν τέσσερις εταιρίες, με την «Εργοδυναμική Πατρών
ΑΤΕ» να προσφέρει έκπτωση 32,95% και την «Σαρακατσάνος ΑΤΕΕ» 45,21%,(η
πρώτη εταιρία «Τέδρα», που είχε προσφέρει μεγαλύτερη έκπτωση αποκλείστηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της εγγυητικής επιστολής), για να αποφασίσει η επιτροπή διαγωνισμού να αναθέσει το έργο στην «Σαρακατσάνος». Κάνει προσφυγή η «Εργοδυναμική», με το αιτιολογικό ότι η αυτή η εταιρία προσκόμισε ασφαλιστική ενημερότητα …άλλης εταιρίας (όπως όντως συνέβη) και εν τέλει το έργο ανατέθηκε στην «Εργοδυναμική Πατρών ΑΤΕ». Τι συνέβη λοιπόν και η επιτροπή διαγωνισμού δεν είδε ότι η ασφαλιστική ενημερότητα δεν ήταν της «Σαρακατσάνος» κι ούτε αυτή γνώριζε τι έκανε και πως έτσι θα ακυρώνονταν η ανάθεση του έργου; Ούτε η «Τέδρα» (Tedra) γνώριζε ότι εκπρόθεσμα προσκόμιζε την εγγυητική επιστολή;
ΥΠΟΝΟΙΕΣ
Κάπως έτσι όμως ξεκαθάρισε το τοπίο για να μείνει μόνο η «Εργοδυναμική», θέμα
που ίσως πρέπει να διερευνήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Βεβαίως οι καχύποπτοι λένε ότι δεν αποκλείουν σκοπιμότητες σε όλα αυτά, για να καταλήξει το έργο στην «Εργοδυναμική»,
που έχει αναλάβει και το έργο κατασκευής της οδού Νιάρχου, όπως άφησε να εννοηθεί και ο επικεφαλής της Περιφερειακής παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» κ. Γιώργος Ζάψας.
Να σημειωθεί ότι στην ίδια εταιρία έχουν δοθεί και τα έργα σύνδεσης του Πανεπιστημίου με τη Περιφερειακή οδό και της κοπής των δένδρων μέχρι την Πεδινή, για τη διαπλάτυνση της υπό κατασκευή οδού, με άλλους προϋπολογισμούς, παρ ότι πρόκειται για ενιαίο
έργο!
ΤΟ ΚΑΡΤΕΛ
Δυστυχώς τα σκάνδαλα συνεχίζονται, με υπόλογους σε αυτή τη φάση την Περιφέρεια Ηπείρου και τη διοίκηση της εταιρίας «Εργοδυναμική Πατρών ΑΤΕ». Στο παρελθόν η εταιρία είχε τιμωρηθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη σύσταση καρτέλ με άλλες εταιρίες, για τη νόθευση διαγωνιστικής διαδικασίας στο έργο της κατασκευής του 5ου Λυκείου Λαμίας! Είχε επιβληθεί μάλιστα και πρόστιμο 63.234 ευρώ, όπως αποδεικνύεται και από ανακοίνωση της Επιτροπής και είναι απορίας άξιον πως έγινε δεκτή στο διαγωνισμό για την οδό Νιάρχου (προϋπολογισμού 25,5 εκατ. και έκπτωση 45%) ή εν πάση περιπτώσει πως της ανατέθηκε αυτό το έργο και εκείνο της μεταφοράς των δικτύων της ΔΕΥΑΙ, πολύ δε
περισσότερο που προέκυψε και το …«λάθος» με την ξένη ασφαλιστική ενημερότητα της «Σαρακατσάνος».
ΨΕΥΔΗΣ ΔΗΛΩΣΗ
Η εταιρία πριν από λίγες ημέρες, όταν επρόκειτο να οριστικοποιηθεί η ανάθεση του έργου, κατέθεσε διάφορα χαρτιά, ότι πλήρωσε το πρόστιμο, βεβαιώσεις και πιστοποιήσεις ότι …συνειδητοποίησε το λάθος της, πως διοίκηση και προσωπικό έκαναν σεμινάρια για σωστή συμπεριφορά στο εξής, ότι ο τότε εκπρόσωπος της εταιρίας έχει πεθάνει κλπ. Ολα αυτά αναφέρονται στην υπεύθυνη δήλωση, με ημερομηνία 14 Ιανουαρίου 2021, του τωρινού εκπροσώπου της εταιρίας κ. Γεωργίου Αθανασόπουλου, με τη ρητή διαβεβαίωση ότι η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού δεν έχει δημοσιευθεί ακόμη στο ΦΕΚ!
Η αξιοπιστία της υπεύθυνης δήλωσής του- που επιφέρει αυστηρές ποινικές κυρώσεις καταρρίπτεται από το ΦΕΚ 6022/Β/31-12-2020, στο οποίο δημοσιεύθηκε η με αριθμό 715 απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που ελήφθη στις 10 Ιουλίου 2020!!!
ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ
Χωρίς καμιά αμφιβολία ο εκπρόσωπος της εταιρίας, που αποκλείεται να μη γνώριζε τη δημοσίευση της απόφασης επιβολής ποινής στο ΦΕΚ, υπέγραψε ψευδή δήλωση, γεγονός που τινάζει στον αέρα όλα τα έγγραφα που κατέθεσε περί συμμόρφωσης κλπ, το διαγωνισμό και την ανάθεση του έργου συνολικώς από την Περιφέρεια! Ταυτοχρόνως όμως μένουν εκτεθειμένοι οι Περιφερειάρχης, Επιτροπή Διαγωνισμού, Οικονομική Επιτροπή και υπηρεσιακοί παράγοντες, αφού είχαν υποχρέωση να ελέγξουν την ορθότητα όσων διαβεβαίωνε ο εκπρόσωπος της «Εργοδυναμικής Πατρών ΑΤΕ».
ΑΚΥΡΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ;
Εν τω μεταξύ η Επιτροπή Αγώνα των περιοίκων της Νιάρχου προσέφυγε εκ νέου στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ζητώντας την ακύρωση της σύμβασης που υπέγραψε η ΔΕΥΑΙ με την Περιφέρεια Ηπείρου, για τη μεταφορά των δικτύων ύδρευσης. Ως βασικό επιχείρημα προβάλλει την πλημμελή- παράνομη σύνθεση του ΔΣ της ΔΕΥΑΙ, στο οποίο δε συμμετέχουν γυναίκες στον αριθμό που ορίζει ο νόμος. Για το θέμα είχαμε γράψει στο παρελθόν χωρίς να απαντήσει ο πρόεδρος του ΔΣ της ΔΕΥΑΙ κ.Αρης Μπαρτζώκας. Σύμφωνα όμως με την ημερήσια διάταξη των θεμάτων για τη συνεδρίαση του ΔΣ στις 3 Μαρτίου, ως ένα από τα θέματα ήταν και η ανάθεση σε δικηγόρο τη σύνταξη απάντησης στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ύστερα από αίτημα του αναπληρωματικού μέλους του ΔΣ κ.Ιωάννη Τσέτσου να παραπεμφθεί στο πειθαρχικό ο κ.Μπαρτζώκας για συνεχείς απουσίες μελών του ΔΣ, τη σύνθεση του ΔΣ και την ακυρότητα των αποφάσεων που ελήφθησαν.
ΑΠΟ ΠΟΥ ΤΑ ΥΛΙΚΑ;
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη σοβαρό. Η εταιρία «Εργοδυναμική Πατρών» κατασκευάζει και το έργο της οδικής σύνδεσης με τα Τζουμέρκα. Φορτηγά της μεταφέρουν υλικά (αμμοχάλικο) από εργοτάξιο εκείνου του έργου για την οδό Νιάρχου; Ή, για να το θέσουμε αλλιώς: από που παίρνει τα υλικά για το δρόμο της Νιάρχου;
Αν τα προμηθεύεται από εκείνο του δρόμου- σύνδεση με Τζουμέρκα, θα πει μήπως ότι πληρώνουμε …δυό φορές το ίδιο προϊόν; Και επί αυτού του ζητήματος αναμένονται εξηγήσεις, μαζί με όλα τάλλα.
… ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Εν τω μεταξύ Η Περιφέρεια Ηπείρου … διακόπτει την επικοινωνία της με όσους καταγγέλλουν την απόφαση για το έργο της Νιάρχου και τονίζει:
«Η περιφέρεια Ηπείρου, με απόλυτο σεβασμό στη νομιμότητα, ανέμεινε την έκδοση της
απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας επί αιτήσεως ακυρώσεως που είχαν υποβάλλει παρόδιοι ιδιοκτήτες. Μετά την έκδοση της υπ’ αριθμ. 1199/2020 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας που δικαίωσε την περιφέρεια ως προς όλους τους προβληθέντες από τους αιτούντες λόγους, η περιφέρεια προχωρά στην κατασκευή του. Η άνω απόφαση παράγει δεδικασμένο, όπως επιβεβαιώνεται και από απαντητικό έγγραφο του Συνήγορου του Πολίτη. Ως εκ τούτου, η περιφέρεια Ηπείρου δε θα επιληφθεί και δε θα εξετάσει οποιαδήποτε αίτηση υποβάλλεται εκ των υστέρων προς αυτήν. Όποιος εκτιμά ότι θίγονται έννομα συμφέροντά του, έχει δικαίωμα να αποταθεί στα αρμόδια Δικαστήρια. Η περιφέρεια Ηπείρου δηλώνει ότι θα σεβαστεί την δικαστική απόφαση που θα τον δικαιώνει», αναφέρει χαρακτηριστικά.
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
«Σε απάντηση στις δια του τύπου προβληθείσεςαιτιάσεις της Περιφέρειας για την μη απάντηση στις κατατεθείσες και προς αυτή Αιτήσεις Θεραπείας σημειώνονται τα κάτωθι:
Κατ’ εφαρμογή των αρχών της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης, η Δημόσια Διοίκηση
οφείλει να απαντά εγγράφως και αιτιολογημένα στις σχετικές αιτήσεις των πολιτών. Η
διοικητική δράση δεν μπορεί να ασκείται με Δελτία τύπου, τα οποία περιορίζονται στην ενημέρωση των πολιτών και μόνο Κατόπιν αυτού αναμένεται η έγγραφη και τεκμηριωμένη
απάντηση της Περιφέρειας στις υποβληθείσες και προς αυτήν Αιτήσεις Θεραπείας.
Προς ενημέρωση των πολιτών και μόνο, διότι η Περιφέρεια το γνωρίζει άριστα, θα πρέπει με έμφαση να σημειωθεί ότι η αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ, επί της οποίας εξεδόθη η σχετική απόφαση, δεν περιελάμβανε όσα διαλαμβάνονται στις Αιτήσεις Θεραπείας. Ως εκ τούτου δεν καταλαμβάνονται τα ζητήματα που τίθενται με τις αιτήσεις θεραπείας από το δεδικασμένο της απόφασης του ΣτΕ, με συνέπεια να υφίσταται στο ακέραιο η υποχρέωση της Περιφέρειας να απαντήσει εγγράφως σ’ αυτές».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΝΙΑΡΧΟΥ
Βασική Αρτηρία 4,5 χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένες με κεντρική νησίδα και πεζοδρόμησή της επί των κυκλικών κόμβων.
– Πεζόδρομος με ποδηλατόδρομο στη δυτική οριογραμμή της βασικής αρτηρίας και πεζοδρόμιο σε όλο σχεδόν το μήκος της αριστερής οριογραμμής.
– Παράπλευρο οδικό δίκτυο εκατέρωθεν της βασικής αρτηρίας της οδού Νιάρχου και κάθετων οδών για την αποκατάσταση του παράπλευρου οδικού κυκλώματος.
– Πλήρης Ανισόπεδος Κόμβος σύνδεσης της οδού με την Περιφερειακή Οδό Ιωαννίνων (με υπερύψωση της Περιφερειακής Οδού) και εξυπηρέτηση όλων των συνδυασμών κίνησης.
– Πέντε Ισόπεδοι Κόμβοι κυκλικής μορφής (roundabout):
α) στη σύνδεση της οδού με την
Ε.Ο. Ιωαννίνων-Άρτας,
β) στη διασταύρωση με οδό Καραϊσκάκη για την εξυπηρέτηση
εγκαταστάσεων του Δήμου Ιωαννιτών,
γ) στη σύνδεση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου,
δ) στη σύνδεση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και
ε) στην είσοδο του οικισμού Πεδινής.
– Κιβωτοειδής οχετός υπό τον άξονα της οδού που θα παραλαμβάνει όλα τα όμβρια της περιοχής, σε υποκατάσταση των ανοικτών αποστραγγιστικών τάφρων που διήκουν σήμερα
στο δυτικό όριο της οδού.– Τεχνικά έργα συλλογής των επιφανειακών ομβρίων και αποχέτευσης οδού.
– Έργα Σήμανσης – Ασφάλισης και Ηλεκτροφωτισμού
Εφημερίδα: Τύπος Ηπείρου