Νέα αύξηση στις τιμές βασικών τροφίμων καταγράφεται στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Ο δείκτης τιμών για τον Νοέμβριο 2025 εμφανίζει άνοδο 1,75% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024, ενώ σε σύγκριση με τον Οκτώβριο οι τιμές παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες (+0,05%).
Η συνολική εικόνα του κυλιόμενου 12μήνου (Δεκέμβριος 2024 – Νοέμβριος 2025) δείχνει αύξηση 1,06%, γεγονός που αποτυπώνει μια σταθερή αλλά ήπια πίεση στο καλάθι του καταναλωτή.
Σημαντικές μειώσεις παρατηρούνται σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-7,37%), απορρυπαντικά (-3,65%) και τρόφιμα παντοπωλείου (-3,60%), με την αποκλιμάκωση να αποδίδεται στη μείωση τιμών παραγωγού και στις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.
Αντίθετα, οι αυξήσεις είναι έντονες σε είδη πρωινού (+13,12%), φρέσκα κρέατα (+12,72%) και ζαχαρώδη προϊόντα (+10,67%). Οι ανατιμήσεις συνδέονται με διεθνείς εξελίξεις στις τιμές πρώτων υλών, όπως κακάο και καφές, αλλά και με εγχώριους παράγοντες, όπως οι μειώσεις στο ζωικό κεφάλαιο και οι ασθένειες ζώων που αυξάνουν το κόστος παραγωγής.
Παρά τις πιέσεις, τα σούπερ μάρκετ συγκρατούν τις τιμές μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οικονομιών κλίμακας και γρήγορης ανανέωσης αποθεμάτων. Η τεχνολογική οργάνωση και η αποδοτικότητα των αλυσίδων συμβάλλουν στη διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών.
Ο Νοέμβριος 2025 αποτυπώνει έναν πληθωρισμό με μικρές διακυμάνσεις ανά κατηγορία προϊόντων: οι καταναλωτές επωφελούνται από μειώσεις σε φρούτα και είδη καθαρισμού, αλλά επιβαρύνονται από τις αυξήσεις σε κρέατα, γλυκά και προϊόντα πρωινού.

